The beginning ...

by - July 17, 2017


Hello everyone,

finally after my very first post comes my attempt at introducing myself. My name is Petra and I'm 21 years old. I grew up in Bratislava - the capital of Slovakia and now study in Edinburgh, Scotland. I love flowers, colours, stripes, dots, skirts, shoes, food, sweets (especially chocolate), sport, laughing and details. Simple things from everyday life make me happy which is probably why I'm the optimist I am.

I have wanted to set up a blog for a long time, however, finding the courage to do so took me even longer. Well, it's done now and I would like to write basically about everything that makes me smile or creates a wrinkle on my face. I enjoy "playing with colours", combining outfits, eating cakes, discussing the possible and impossible, sport and exploring life. So, here I am and I hope that maybe I'll be able to inspire you or just that we simply find the same wave length.

You can also find me on instagramdaybyme or here on the blog :)

See you soon,
Libelle xo


Ahojte!
Tak konečne po článku kedy som sa len vzchopila a založila si blog prichádza prvý (a snáď nie posledný) poriadnejší článok, v ktorom by som sa rada v rýchlosti predstavila. Volám sa Petra a mám 21 rokov. Vyrastala som v hlavnom meste Slovenska - Bratislava a momentálne študujem v Škótsku, v Edinburghu. Zbožňujem kvety, farby, pásiky, bodky, sukne, topánky, jedlo, sladké (špeciálne čokoládu), šport, smiech a detaily. Rada sa teším z maličkostí bežného dňa, čo mi asi najviac pomáha ostávať optimistom, ktorým som už od mala. 

Založiť blog som si chcela už dlho, no ešte dlhšie som zbierala na to odvahu. A keď už sa tak konečne stalo, chcela by som písať v podstate o všetkom čo mi vytvára úsmev na tvári, či občas spraví vrásku na čele. Baví ma hrať sa s farbami, kombinovať outfity, jesť koláče, diskutovať o možnom a nemožnom, športovať a spoznávať svet. Tak tu teda som a dúfam, že spolu nájdeme spoločnú reč.


Nájdete ma aj na instagrame, daybyme a tu na blogu :)

Majte sa krásne a do skorého čítania!
Libelle xo

Pink denim jacket: Mohito / T-shirt: H&M / Trousers: Stradivarius / Shoes: Converse




Home sweet home, Bratislava <3

Edinburgh, my second home, has truly stolen my heart



You May Also Like

0 comments